Regulamin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Warszawskiego Zachodniego

Kwiecień 1, 2014 przez Brak komentarzy

  1. Terapią pedagogiczną mogą być objęte dzieci z terenu działania Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Warszawskiego Zachodniego, które mają przeprowadzoną pełną diagnozę psychologiczno-pedagogiczną ze wskazaniami do terapii.
  2. W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci po diagnozie przeprowadzonej w Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych.
  3. Terapią pedagogiczną są objęte dzieci ze szkół, w których nie ma prowadzonych zajęć korekcyjnych.
  4. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są we wszystkich Poradniach należących do Zespołu, o wymiarze godzin i terminach odbywających się zajęć w danej poradni decyduje Roczny Plan Pracy Poradni na dany rok szkolny.
  5. Terapia  obejmuje dzieci z klas I-III, przy odpowiedniej liczbie zgłoszeń (5 osób) jest możliwość stworzenia grupy warsztatowej dla uczniów klas starszych z treningu ortograficznego (cykl 10 spotkań).
  6. O długości terapii decyduje terapeuta po analizie postępów poszczególnych uczniów.
  7. O kwalifikacji na zajęcia decyduje kolejność zgłoszeń oraz nasilenie występujących problemów. O kwalifikacji na taką terapię decyduje komisja złożona z psychologa, pedagoga i dyrektora.
  8. Każde zajęcia trwają 50 min i odbywają się raz w tygodniu.
  9. Po zakończeniu terapii, terapeuta omawia z rodzicem postępy dziecka i przekazuje uwagi do dalszej pracy.
  10. Zajęcia mają charakter grupowy, wielkość grupy waha się od 2 do 5 dzieci, w zależności od nasilenia występujących zaburzeń. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość prowadzenia terapii indywidualnej, o kwalifikacji na taka terapię decyduje komisja złożona z psychologa, pedagoga i dyrektora.
  11. Rodzic deklarujący udział w terapii zapoznaje się z regulaminem, czym zobowiązuje się do:
  • telefonicznego usprawiedliwiania nieobecności dziecka, trzykrotne nieusprawiedliwienie skutkuje skreśleniem z listy i przyjęciem kolejnego oczekującego dziecka na terapię;
  • sprawowania opieki nad dzieckiem na terenie poradni oraz za przyprowadzanie i odbieranie dziecka z zajęć;
  • informowania terapeuty o wszystkich innych działaniach terapeutycznych, którym poddawane jest dziecko;
  • wyposażenia dziecka w materiały, pomoce (zeszyt ćwiczeń) niezbędne do prowadzenia zajęć;
  • przestrzegania wszystkich zaleceń zawiązanych z terapią i dopilnowania aby dziecko przychodziło przygotowane na zajęcia, z odrobioną pracą domową.
  • Zajęcia  korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są bezpłatnie.

 

Terapia pedagogiczna

Odpowiedz

(required)

(required)


Życzenia Świąteczne

Uwaga – Ożarów !

Punkt Poradni w Ożarowie Mazowieckim: w dniu 07.12.17 r. działa w godzinach 8.00 – 12.00 w dniu 08.12.2017r.  jest...

Grupa Wsparcia

        Serdecznie zapraszamy na świąteczne spotkanie grupy wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych z rejonu działania Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej...

Psycholog i Logopeda na zastępstwo

Zespół  Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Błoniu poszukuje  logopedy  – miejsce zatrudnienia Poradnia w Błoniu wymiar czasu pracy –...

Grupy Wsparcia Pedagogów i Psychologów

  Zaproszenie  Dyrektor Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Warszawskiego Zachodniego oraz pracownicy Poradni w Dziekanowie Leśnym zapraszają na drugie w...