Regulamin zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Warszawskiego Zachodniego

Kwiecień 1, 2014 przez Brak komentarzy

  1. Terapią pedagogiczną mogą być objęte dzieci z terenu działania Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Warszawskiego Zachodniego, które mają przeprowadzoną pełną diagnozę psychologiczno-pedagogiczną ze wskazaniami do terapii.
  2. W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci po diagnozie przeprowadzonej w Zespole Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych.
  3. Terapią pedagogiczną są objęte dzieci ze szkół, w których nie ma prowadzonych zajęć korekcyjnych.
  4. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są we wszystkich Poradniach należących do Zespołu, o wymiarze godzin i terminach odbywających się zajęć w danej poradni decyduje Roczny Plan Pracy Poradni na dany rok szkolny.
  5. Terapia  obejmuje dzieci z klas I-III, przy odpowiedniej liczbie zgłoszeń (5 osób) jest możliwość stworzenia grupy warsztatowej dla uczniów klas starszych z treningu ortograficznego (cykl 10 spotkań).
  6. O długości terapii decyduje terapeuta po analizie postępów poszczególnych uczniów.
  7. O kwalifikacji na zajęcia decyduje kolejność zgłoszeń oraz nasilenie występujących problemów. O kwalifikacji na taką terapię decyduje komisja złożona z psychologa, pedagoga i dyrektora.
  8. Każde zajęcia trwają 50 min i odbywają się raz w tygodniu.
  9. Po zakończeniu terapii, terapeuta omawia z rodzicem postępy dziecka i przekazuje uwagi do dalszej pracy.
  10. Zajęcia mają charakter grupowy, wielkość grupy waha się od 2 do 5 dzieci, w zależności od nasilenia występujących zaburzeń. W szczególnych przypadkach istnieje możliwość prowadzenia terapii indywidualnej, o kwalifikacji na taka terapię decyduje komisja złożona z psychologa, pedagoga i dyrektora.
  11. Rodzic deklarujący udział w terapii zapoznaje się z regulaminem, czym zobowiązuje się do:
  • telefonicznego usprawiedliwiania nieobecności dziecka, trzykrotne nieusprawiedliwienie skutkuje skreśleniem z listy i przyjęciem kolejnego oczekującego dziecka na terapię;
  • sprawowania opieki nad dzieckiem na terenie poradni oraz za przyprowadzanie i odbieranie dziecka z zajęć;
  • informowania terapeuty o wszystkich innych działaniach terapeutycznych, którym poddawane jest dziecko;
  • wyposażenia dziecka w materiały, pomoce (zeszyt ćwiczeń) niezbędne do prowadzenia zajęć;
  • przestrzegania wszystkich zaleceń zawiązanych z terapią i dopilnowania aby dziecko przychodziło przygotowane na zajęcia, z odrobioną pracą domową.
  • Zajęcia  korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są bezpłatnie.

 

Terapia pedagogiczna

Odpowiedz

(required)

(required)


Budowanie relacji w szkole-grupa wsparcia dla pedagogów i psychologów

Serdecznie zapraszamy na kolejne w tym roku szkolnym spotkanie Grupy Wsparcia Pedagogów i Psychologów, które odbędzie się dnia 28...

Zajęcia z elementami Treningu Umiejętności Szkolnych

Serdecznie zapraszamy dzieci z grup rocznego przygotowania przedszkolnego, u których stwierdzono: – Zespół Aspergera lub – całościowe zaburzenia rozwoju....

Zajęcia z elementami Treningu Umiejętności Społecznych,

Serdecznie zapraszamy uczniów klas II i III szkoły podstawowej, u których stwierdzono: – Zespół Aspergera, – całościowe zaburzenia rozwoju...

Punkt Poradni w Ożarowie Mazowieckim będzie nieczynny 9 lutego 2018 r.

W dniu 9 lutego 2018 r. Punkt Poradni w Ożarowie Mazowieckim będzie nieczynny. Za utrudnienia przepraszamy.

Godziny otwarcia Poradni w Dziekanowie Leśnym w dniach 25.01-16.02.2018

W dniach 25.01-16.02.2018 sekretariat nieczynny W dniu 25.01.2018r. poradnia czynna w godzinach 8.00 – 14.00 30.01.2018r. poradnia czynna w...