Koncepcja pracy Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiaty Warszawskiego Zachodniego

Wizja:

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Warszawskiego Zachodniego jest nowoczesną instytucją diagnostyczno-terapeutyczno-edukacyjną. Zapewniamy wysoki poziom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poprzez stałe poszerzanie naszej oferty, doskonalenie specjalistów oraz współpracę z innymi placówkami i środowiskiem lokalnym.

Nasze usługi świadczone są w atmosferze szacunku, akceptacji i bezpieczeństwa. Dbamy o to, by każdy klient opuszczający naszą Poradnię był w pełni zadowolony z otrzymanej pomocy. Udzielamy wszechstronnego wsparcia, oferujemy różnorodne formy terapii, zgodnie z zapotrzebowaniem środowiska, w którym działamy. Jesteśmy placówką wyznaczającą nowy kierunek współczesnemu rozwojowi edukacji.

Misja:

Wspomagamy harmonijny rozwój dzieci i młodzieży. Jesteśmy po to by wspierać dzieci i młodzież oraz ich środowisko rodzinne i szkolne.

Kluczowe założenia koncepcji:

  1. Prowadzenie diagnozy wielospecjalistycznej dzieci i młodzieży na podstawie przepisów prawa.
  2. Prowadzenie wieloaspektowych działań postdiagnostycznych (profilaktyka, terapia, poradnictwo, opiniowanie i orzecznictwo).
  3. Prowadzenie działań wspierających rozwój szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
  4. Wspieranie dzieci i młodzieży oraz rodziców i opiekunów prawnych w spełnianiu funkcji wychowawczych.

Cele główne:

  1. Utrzymanie wysokich standardów działań diagnostycznych i postdiagnostycznych.
  2. Poszerzenie oferty wspierania rozwoju placówek oświatowych w rejonie działania Poradni.
  3. Poszerzenie oferty postdiagnostycznej o pomoc dzieciom  z zaburzeniami rozwoju oraz ich rodzicom.
  4. Poszerzenie oferty postdiagnostycznej dla dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodziców.
  5. Zwiększenie umiejętności diagnostycznych pracownika w kierunku diagnozy dzieci słabosłyszących, słabowidzących, niesłyszących i niewidzących.
  6. Utrzymanie wysokich standardów doradztwa zawodowego.
  7. Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży Powiatu Warszawskiego Zachodniego.
  8. Wspieranie kompetencji placówek oświatowych W realizacji ich celów wychowawczych.
  9. Wspieranie kompetencji wychowawczych rodziców dzieci objętych opieką Poradni
  10. Przestrzeganie etyki zawodowej i wykonywanie pracy z poszanowaniem godności drugiego człowieka.

Zadania:

  1. Działania diagnostyczne w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego.

2.Działania postdiagnostyczne-terapeutyczne (poszerzenie oferty w stosunku do stanu obecnego)

  1. Nawiązanie kontaktu / utrzymanie – uściślenie kontaktów/  z placówkami nie oświatowymi wspierającym rozwój.

Główne kierunki rozwoju:

  1. Utrzymanie wysokich standardów diagnozy i postdiagnozy.
  2. Poszerzenie istniejącej oferty zgodnie z zapotrzebowaniem środowiska lokalnego.
  3. Objęcie roli lidera w zakresie organizowania i przeprowadzania szkoleń dla środowiska rodzinnego i szkolnego dzieci i młodzieży oraz lokalnego.
  4. Dalsza specjalizacja postdiagnostyczna o wybrane kierunki:

– terapia rodzinna i indywidualna dzieci z zaburzeniami rozwoju, za zaburzeniami emocjonalnymi.

– psychoterapia

– mediacje i negocjacje

– rehabilitacja ruchowa

– muzykoterapia, choreoterapia, dogoterapia, artterapia.

 

Dyrektor i Rada Pedagogiczna Zespołu Poradni

 

Ćwiczenia stymulacji rozwoju mowy dla dzieci z klasy ,,0”

Szanowni Państwo, chciałabym jako specjalista – logopeda zwrócić Państwa uwagę na fakt, że od czasu narodzin Waszego dziecka to...

Komunikat Policji skierowany do: rodziców, opiekunów i uczniów, związany z sytuacją epidemiologiczną

Szanowni Rodzice i Opiekunowie! W  związku z sytuacją  występowania  koronawirusa w  Polsce, a także mając na uwadze wprowadzenie nowych...

Logopeda radzi: Praca z dzieckiem w domu – trudny orzech do zgryzienia

Z cyklu logopeda radzi: Praca z dzieckiem w domu – trudny orzech do zgryzienia Często słyszę od Rodziców, że...

NAUKA W DOMU

Z uwagi na ograniczenia spowodowane zagrożeniem epidemicznym w kraju wielu rodziców i opiekunów prawnych zostało z dziećmi w domu...

Kilka słów o tym, jak w obecnej sytuacji, rozmawiać z młodszymi dziećmi na całkiem dorosłe tematy

Zagrożenie epidemiczne koronawirusem całkowicie odmieniło życie nas wszystkich. Doświadczamy  niepokoju związanego z obawą o zdrowie i życie najbliższych, a...