Koncepcja pracy

KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH POWIATU WARSZAWSKIEGO ZACHODNIEGO

PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W BŁONIU

PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W BLIZNE JASIŃSKIEGO

PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W DZIEKANOWIE LEŚNYM

 

Wizja:

Zespół Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych Powiatu Warszawskiego Zachodniego jest nowoczesną instytucją diagnostyczno-terapeutyczno-edukacyjną. Zapewniamy wysoki poziom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, poprzez stałe poszerzanie naszej oferty, doskonalenie specjalistów oraz współpracę z innymi placówkami i środowiskiem lokalnym.

Nasze usługi świadczone są w atmosferze szacunku, akceptacji i bezpieczeństwa. Dbamy o to, by każdy klient opuszczający naszą Poradnię był w pełni zadowolony z otrzymanej pomocy. Udzielamy wszechstronnego wsparcia, oferujemy różnorodne formy terapii, zgodnie z zapotrzebowaniem środowiska, w którym działamy. Jesteśmy placówką wyznaczającą nowy kierunek współczesnemu rozwojowi edukacji.

Misja:

Wspomagamy harmonijny rozwój dzieci i młodzieży. Jesteśmy po to by wspierać dzieci i młodzież oraz ich środowisko rodzinne i szkolne.

Kluczowe założenia koncepcji:

1. Prowadzenie diagnozy wielospecjalistycznej dzieci i młodzieży na podstawie przepisów prawa.

2. Prowadzenie wieloaspektowych działań postdiagnostycznych (profilaktyka, terapia, poradnictwo, opiniowanie i orzecznictwo).

3. Prowadzenie działań wspierających rozwój szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.

4. Wspieranie dzieci i młodzieży oraz rodziców i opiekunów prawnych w spełnianiu funkcji wychowawczych.

Cele główne:

1. Utrzymanie wysokich standardów działań diagnostycznych i postdiagnostycznych.

2. Poszerzenie oferty wspierania rozwoju placówek oświatowych w rejonie działania Poradni.

3. Poszerzenie oferty postdiagnostycznej o pomoc dzieciom  z zaburzeniami rozwoju oraz ich rodzicom.

4. Poszerzenie oferty postdiagnostycznej dla dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodziców.

5. Zwiększenie umiejętności diagnostycznych pracownika w kierunku diagnozy dzieci słabosłyszących, słabowidzących, niesłyszących i niewidzących.

6. Utrzymanie wysokich standardów doradztwa zawodowego.

7. Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży Powiatu Warszawskiego Zachodniego.

8. Wspieranie kompetencji placówek oświatowych W realizacji ich celów wychowawczych.

9. Wspieranie kompetencji wychowawczych rodziców dzieci objętych opieką Poradni

10. Przestrzeganie etyki zawodowej i wykonywanie pracy z poszanowaniem godności drugiego człowieka.

Zadania:

1. Działania diagnostyczne w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego.

2.Działania postdiagnostyczne-terapeutyczne (poszerzenie oferty w stosunku do stanu obecnego)

3. Nawiązanie kontaktu / utrzymanie – uściślenie kontaktów/  z placówkami nie oświatowymi wspierającym rozwój.

Główne kierunki rozwoju:

1. Utrzymanie wysokich standardów diagnozy i postdiagnozy.

2. Poszerzenie istniejącej oferty zgodnie z zapotrzebowaniem środowiska lokalnego.

3. Objęcie roli lidera w zakresie organizowania i przeprowadzania szkoleń dla środowiska rodzinnego i szkolnego dzieci i młodzieży oraz lokalnego.

5. Dalsza specjalizacja postdiagnostyczna o wybrane kierunki:

– terapia rodzinna i indywidualna dzieci z zaburzeniami rozwoju, za zaburzeniami emocjonalnymi.

– psychoterapia

– mediacje i negocjacje

– rehabilitacja ruchowa

– muzykoterapia, choreoterapia, dogoterapia, artterapia.

Dyrektor i Rada Pedagogiczna Zespołu Poradni

 

Wakacyjne godziny pracy Poradni

Szanowni Państwo, Informujemy , że w okresie wakacji ulega zmianie plan pracy Poradni. Poradnia w Błoniu Będzie czynna od...

12.06.2020r. – Dyżur pełni poradnia w Dziekanowie Leśnym

W dniu 12.06.2020r. Poradnie w Błoniu i Blizne Jasińskiego będą nieczynne Dyżur pełni Poradnia w Dziekanowie Leśnym, ul. Akinsa...

Ćwiczenie pamięci wzrokowej

Szanowni Państwo, oto kolejna propozycja ćwiczeń w zakresie pamięci wzrokowej, które wspomagają także rozwój mowy opowieściowej. W początkowych ćwiczeniach...

Metoda EEGBiofeedback- podstawowe informacje

EEGBiofeeback (ang. neurofeedback) to metoda należąca do technik neuroterapeutycznych, stosowana do normalizacji funkcjonowania mózgu oraz leczenia zaburzeń psychicznych. Wykorzystuje...

Pamięć wzrokowa cz. II

Szanowni Państwo! Oto moja kolejna propozycja ćwiczeń pamięci wzrokowej które, w zakresie aspektu logopedycznego, będą dobrą okazją do rozwijania...