logo

Blizne Jasińskiego

Drodzy Państwo,

opisane poniżej zajęcia prowadzone są w dedykowanych poradniach jednakże zachęcamy do zapoznania się z ofertą każdej naszej placówki.

  • Dla rodziców

    • Spotkania dla rodziców dzieci sprawiających trudności wychowawcze
      Opis

      Są to zajęcia, które wyposażają rodziców w niezbędną wiedzę na temat metod pracy z dzieckiem, zwłaszcza takim, które ma objawy nadpobudliwości psychoruchowej. Przeznaczone są dla rodziców (indywidualnie lub w parze rodzicielskiej), których dzieci są bardzo ruchliwe, sprawiają wrażenie, że nie słyszą/nie słuchają co się do nich mówi, mają problemy w koncentracji, są głośnie, niekiedy ich zachowania są agresywne i impulsywne. Są to zajęcia w grupie ok. 15 osób.

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      - umiejętność rozróżniania przez rodziców, które zachowania dziecka są objawami nadpobudliwości psychoruchowej - umiejętność organizowanie dziecku przestrzeni i czasu, tak aby objawy nadpobudliwości, jak najmniej zaburzały jego funkcjonowanie, - rozwijanie umiejętności rodzica w zakresie motywowania dziecka do działania; - motywowanie rodzica do wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu rodziny. - poprawa funkcjonowania dziecka z nadpobudliwością psychoruchową poprzez zastosowanie przez rodziców odpowiednich oddziaływań wychowawczych;

      Dla kogo

      Zajęcia przeznaczona dla rodziców dzieci z Powiatu Warszawskiego Zachodniego

      Prowadzący

      Magdalena Ratz – Hernik, Aleksandra Zdancewicz

      Terminy / czas trwania

      6 kolejnych wtorków, w godzinach 17.15 – 19.45, począwszy od 1 grudnia 2020, zajęcia będą się odbywały w trybie online.

      Sposób rekrutacji

      Prosimy o przesyłanie swoich zgłoszeń na adresy mailowe do 26 listopada 2020: magdalena.hernik@zpppblonie.pl, aleksandra.zdancewicz@zpppblonie.pl

    • Konsultacje wychowawcze
      Opis

      Konsultacje wychowawcze przeznaczone są dla rodziców indywidualnie lub w parach rodzicielskich (mama i tata). Są to godzinne spotkania indywidualne, które odbywają się co 2-3 tygodnie. Służą temu, aby przyjrzeć się jak działania rodziców wpływają na zachowanie dziecka i ewentualnie wprowadzić zmiany, jeżeli jest taka potrzeba. Prowadzący towarzyszy rodzicom w refleksji na temat swoich celów wychowawczych i sposobów ich realizacji.

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      - poprawa kompetencji wychowawczych rodziców; - poprawa ich rozumienia zachowań dziecka; - wzmocnienie rodziców w ich roli; - wzrost wiedzy na temat prawideł rozwoju i mechanizmów psychologicznych regulujących funkcjonowanie dziecka; - zmotywowanie rodziców do wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu rodziny; - wspieranie rodziców we wprowadzaniu zmian.

      Dla kogo

      Konsultacje wychowawcze są kierowane do rodziców dzieci objętych opieką Zespołu Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych

      Prowadzący

      Aleksandra Czapska, Gracjana Duszyńska

      Terminy / czas trwania

      Jest to ok. 5-6 spotkań, trwających godzinę, odbywających się co 2-3 tygodnie

      Sposób rekrutacji

      Zgłoszenia rodziców

  • Dla nauczycieli

    • Sieć współpracy psychologów i pedagogów szkolnych
      Opis

      Praca psychologa i pedagoga w szkole niesie za sobą duże obciążenie emocjonalne, ponieważ polega na udzielaniu pomocy. Często sami muszą być wsparciem dla zdenerwowanego, zasmuconego, agresywnego lub wycofanego ucznia albo sfrustrowanego i zestresowanego nauczyciela. Nie zapominajmy też o konieczności zaopiekowania się rodzicem. To powoduje, że można poczuć się przytłoczonym problemami innych. Grupa wsparcia daje przede wszystkim wsparcie i realne odciążenie w trudnościach pracy pomocowej. Umożliwia także wymianę doświadczeń i dzielenie się właściwymi rozwiązaniami w sytuacjach trudnych w szkole.

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      - udzielanie wsparcia psychologom i pedagogom szkolnym; - wymiana doświadczeń dotyczących pracy w szkole; - wspólne poszukiwanie rozwiązań dotyczących pracy z uczniami, rodzicami i nauczycielami; - odpowiadanie na potrzeby uczestników i poruszanie wnoszonych przez nich tematów/problemów.

      Dla kogo

      Zajęcia wspierające skierowane są do psychologów i pedagogów szkolnych z Powiatu Warszawskiego-Zachodniego

      Prowadzący

      Aleksandra Czapska

      Terminy / czas trwania

      I i II semestr

      Sposób rekrutacji

      Na spotkania przyjmowani są wszyscy chętni psychologowie i pedagodzy ze szkół z Powiatu Warszawskiego-Zachodniego.

    • Porady i konsultacje indywidualne
      Opis

      Indywidualne konsultacje są uzupełnieniem i wzbogaceniem kontaktów grupowych. Ich tematem mogą być nie tylko sytuacje wychowawcze czy życiowe ogółu uczniów danej klasy czy szkoły, ale także różne sprawy związane z każdym z nich oddzielnie. Podczas takich spotkań z pracownikami poradni, nauczyciele mogą poddać głębszej refleksji i analizie sposoby zachowania się konkretnego ucznia, warunki jego życia w domu, powodzenia lub niepowodzenia w szkole, trudności wychowawcze jakie sprawia, dążenia życiowe, wybór dalszego kształcenia itp. Kontakty w „cztery oczy” stanowią dużą pomoc w ustaleniu właściwego postępowania z danym dzieckiem.

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      - udzielenie nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży; - wspomaganie w rozwiązywaniu bieżących problemów wychowawczych na terenie placówek; - udzielanie wsparcia w zakresie pracy z dziećmi mającymi specyficzne i niespecyficzne trudności w uczeniu się; - konsultowanie indywidualnych przypadków dzieci pod kątem prawnym, psychologicznym, pedagogicznym i logopedycznym.

      Dla kogo

      Ta forma pomocy skierowana jest do wszystkich nauczycieli pracujących w szkołach, przedszkolach i placówkach z Powiatu Warszawskiego – Zachodniego.

      Prowadzący

      Aleksandra Czapska, Gracjana Duszyńska, Bogumiła Kościanek

      Terminy / czas trwania

      Indywidualne konsultacje dla nauczycieli prowadzone są przez cały rok szkolny w zależności od potrzeb.

      Sposób rekrutacji

      Indywidualne konsultacje dla nauczycieli odbywają się po wcześniejszym osobistym lub telefonicznym ustaleniu terminu w sekretariacie Poradni w Błoniu.

  • Dla dzieci

    • Zajęcia dla dzieci przeżywających nadmierny lęk
      Opis

      Zajęcia będą prowadzone metodami aktywizującymi tak, by umożliwić dzieciom doświadczanie i przeżywanie tego, co jest ich treścią. Każde spotkanie będzie stwarzać dzieciom nieśmiałym okazje do wypowiadania się lub podejmowania innej aktywności. Dzieci będą zachęcane do myślenia o własnych cechach, o tym co je łączy z rówieśnikami, o przyczynach własnych sukcesów i porażek. Będą uczyły się szukać optymistycznych wyjaśnień przeżywanych trudności. Tworzenie dzieciom sytuacji do poznawania i rozumienia siebie może również sprzyjać wyższej samoocenie

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      - budowanie pozytywnego obrazu siebie i kształtowanie wiary we własne siły -ograniczenie lęków związanych z kontaktami społecznymi -nauka otwartości na innych -rozwój wyobraźni i postawy Twórczej -nauka otwartego komunikowania swoich uczuć -kształtowanie zachowań empatycznych -przeciwdziałanie skłonności do izolacji

      Dla kogo

      Uczniowie klas II-III, grupa do 6 osób

      Prowadzący

      Gracjana Duszyńska, Aleksandra Czapska

      Terminy / czas trwania

      II półrocze- od 8.03- 31.05.2021, godzina, 16- 17.30

      Sposób rekrutacji

      Zgłoszenia rodziców osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. O przyjęciach decyduje kolejność zgłoszeń oraz rozmowa kwalifikacyjna z psychologiem.

    • Trening Umiejętności Społecznych
      Opis

      Zajęcia będą miały charakter warsztatów i będą obejmowały takie metody pracy jak: zabawy psychologiczne, ćwiczenia oparte o dynamikę grupy, odgrywanie scenek społecznych, dzielenie się doświadczeniami, wykłady, gry

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      -praca nad zrozumieniem i kontrolą własnych emocji -radzenie sobie z negatywnymi emocjami -modelowanie interakcji społecznych -rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego -modyfikowanie sztywnych zachowań -kształtowanie postawy asertywnej

      Dla kogo

      Uczniowie klas II-III i IV- VI

      Prowadzący

      Gracjana Duszyńska Aleksandra Czapska

      Terminy / czas trwania

      I semestr od 5.10- 14.12.20- każdy poniedziałek godzina 14.15- 15.45, klasy II-III II semestr od 8.03- 24.05.21- każdy poniedziałek od 14.15- 15.45, klasy IV -VI

      Sposób rekrutacji

      Zgłoszenia rodziców osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. O przyjęciach decyduje kolejność zgłoszeń oraz rozmowa kwalifikacyjna z psychologiem.

    • Terapia metodą Tomatisa
      Opis

      Zajęcia polegają na słuchaniu odpowiednio dobranego i filtrowanego materiału dźwiękowego przez urządzanie nazywane „elektronicznym uchem”. Do udziału w zajęciach klasyfikowane są dzieci posiadające zaświadczenie od lekarza neurologa i laryngologa o braku przeciwwskazań do stosowania tej metody terapii. Program stymulacji obejmuje etapy po 30 godzin ćwiczeń rozłożonych na 15 dni, po dwie godziny dziennie.

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      Podstawowym celem tej metody jest wspieranie funkcji słuchowych dzięki czemu następuje poprawa koncentracji, jakości uczenia się oraz rozwijanie zdolności językowych i komunikacyjnych, a także zwiększanie kreatywności oraz poprawa zachowań społecznych.

      Dla kogo

      Uczniowie klas IV -VIII

      Prowadzący

      Bogumiła Kościanek

      Terminy / czas trwania

      II semestr od marca 2021.

      Sposób rekrutacji

      Zgłoszenia rodziców osobiście lub telefonicznie w sekretariacie Poradni. O przyjęciach decyduje kolejność zgłoszeń oraz rozmowa kwalifikacyjna z pedagogiem.

    • Zajęcia o charakterze terapeutycznym dla dzieci i młodzieży.
      Opis

      Forma pomocy psychologicznej dla młodych osób borykających się z problemami osobistymi i trudnościami życiowymi.

      Cele wychowawcze i edukacyjne

      Odreagowanie trudności emocjonalnych, uczenie się nowych umiejętności radzenia sobie ze stresem, uczenie asertywności , rozwijanie umiejętności podejmowania decyzji, wspieranie umiejętności szukania wsparcia i pomocy u dorosłych.

      Dla kogo

      Dzieci i młodzież z terenu działania Poradni Blizne Jasińskiego.

      Prowadzący

      Psycholodzy Poradni Blizne Jasińskiego

      Terminy / czas trwania

      Cały rok

      Sposób rekrutacji

      Zgłoszenia rodziców.

Sprawdź jak do nas dojechać

Godziny otwarcia poradni

Błonie
PN | ŚR od 7:30 do 16:00
WT | CZW od 8:00 do 18:00
PT od 7:30 do 16:00
Ożarów Mazowiecki
PN od 8:45 do 17:00
WT od 7:30 do 16:00
ŚR | CZW od 7:30 do 11:30
ŚR | CZW od 13:00 do 17:00
PT od 7:30 do 12:45
Dziekanów Leśny
PN | WT | ŚR | PT od 7:30 do 15:30
CZW 10:00 do 18:00
Blizne Jasińskiego
PN od 10:00 do 18:00
WT | ŚR | CZ | PT od 7:30 do 15:30